1. Tartósan több ezer méter magasságban tartózkodni folyamatos oxigénpótlást igényel. Biztosan szóba került volna ennyi ember számára szállított mennyiség.
2. Nem tudom, hogy ezek a gépek akkoriban tudtak-e megfelelő légnyomást biztosítani az utasok számára, mert akkor az előző pont nem releváns. Vannak kétségeim.
3. Alacsony magasságban kis sebességnél a légcsavar hatékonyabban működik, mint amennyire nagyobb légellenállást okoz a sűrűbb levegő. 8-10 ezer méteren ez épp fordítva van. A légellenállás ugyan sokkal kisebb, de a légcsavar hatásfoka meg még annál is sokkal gyengébb. Azért alkalmaznak ezeken a gépeken kizárólag sugármeghajtást, viszont jelentősen magasabb sebességet.
4. A Blackbird legnagyobb elért magassága elérhető adatok alapján 26 km volt, és ahhoz úgy 3,5 mach tartozott.
Valószínűbbnek tartom, hogy az a magasság inkább egy "0"-val kevesebbnek tekintendő.
Az út szomorú eseménye volt, hogy a Fülöp-szigeteki Luzon közelében végzett tankoláskor a rossz látási viszonyok miatt a tartályhajó 1949. március 1-én lezuhant,
"Galilei másfél évvel később már nagyon pontos becsléseket készített a holdakról."
Az az érzésem, hogy itt a becslés helyett inkább előrejelzésről lehet szó. A következő mondat azt sejteti, hogy Galilei ún. efemeriszeket, azaz ez esetben a holdak helyzetét időpont szerint előrejelző táblázatokat készíthetett, számítások alapján. A hajózásban az aktuális hosszúsági helyzet megállapításához örök probléma volt a pontos idő ismerete, és ezek szerint akkoriban a Jupiter-holdak helyzetéből állapították meg az időt, az előrejelzéseket felhasználva.
Egy megjegyzést megérdemel, hogy később Olaf Rømer pont a Jupiter-holdak fogyatkozásainak az efemeriszekhez képesti elcsúszásából ismerte fel a fény véges sebességét, és nagyon jó közelítő értéket állapított meg rá.
Ma már lehet, hogy sokan háborognának amiatt, mert a keresztények szent könyvéből olvastak fel, mondván, hogy az idézet kirekesztő. De szerintem nagyon szép ötlet volt ez tőlük, akkor még nem kellett szégyellniük a vallásukat, a teremtés mesés története nagyszerűen illeszkedik ahhoz a magasztossághoz, hogy először lehetett ilyen távolságból látni a Földet, érzékelni a kicsiségét a hatalmas űrben, érzékelni a törékenységét, és látni azt, hogy a Föld nem a Világ, hanem csak egy gyönyörű bolygó ebben a lenyűgöző naprendszerben. Sok vallásnak és népnek megvan a saját teremtéstörténete, ez a legismertebb, és megindító lehetett hallani, még most is az, így, felvételről, ateistaként is. Ez a mese az egész emberiség egyik legismertebb meséje, és ott, az űrhajóban, olyan távol a többi embertől, amilyen távolra még soha senki nem vetődött, annak a három embernek különösen sokat jelenhetett.
A hajót eredetileg két (közvetlen meghajtású) közvetlen befecskendezésű, 10 hengeres, (4-ciklusú) 4 ütemű fő dízelmotor hajtotta, amelyek egyenként 2350 LE (1750 kW) (hajtóerővel) teljesítménnyel rendelkeztek, de volt ezenkívül két egyenként 400 LE (300 kW) teljesítményű segéddízel generátor
A füst miatt rettenetes lehetett, addig egy métert se mentem volna vele, amíg az nincs megoldva.Lehet, hogy még a lóvontatás is jobb ötlet, mint gőzmozdonyokat alagútba terelni...
Verne világa
Utolsó kommentek:
gigabursch 2024.03.29. 21:22:48
Bejegyzés: Az első nyolc bites processzor
Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2024.03.29. 15:38:36
1. Tartósan több ezer méter magasságban tartózkodni folyamatos oxigénpótlást igényel. Biztosan szóba került volna ennyi ember számára szállított mennyiség.
2. Nem tudom, hogy ezek a gépek akkoriban tudtak-e megfelelő légnyomást biztosítani az utasok számára, mert akkor az előző pont nem releváns. Vannak kétségeim.
3. Alacsony magasságban kis sebességnél a légcsavar hatékonyabban működik, mint amennyire nagyobb légellenállást okoz a sűrűbb levegő. 8-10 ezer méteren ez épp fordítva van. A légellenállás ugyan sokkal kisebb, de a légcsavar hatásfoka meg még annál is sokkal gyengébb. Azért alkalmaznak ezeken a gépeken kizárólag sugármeghajtást, viszont jelentősen magasabb sebességet.
4. A Blackbird legnagyobb elért magassága elérhető adatok alapján 26 km volt, és ahhoz úgy 3,5 mach tartozott.
Valószínűbbnek tartom, hogy az a magasság inkább egy "0"-val kevesebbnek tekintendő.
Bejegyzés: Az első non-stop repülés a világ körül
sóskatáska 2024.03.17. 14:07:54
Bejegyzés: Az első non-stop repülés a világ körül
Motorogre 2024.03.17. 14:07:48
Bejegyzés: Az első non-stop repülés a világ körül
gigabursch 2024.02.08. 18:45:00
Bejegyzés: Elmélkedés a 196 éve született Verne Gyuláról
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2024.01.21. 22:37:30
Az az érzésem, hogy itt a becslés helyett inkább előrejelzésről lehet szó. A következő mondat azt sejteti, hogy Galilei ún. efemeriszeket, azaz ez esetben a holdak helyzetét időpont szerint előrejelző táblázatokat készíthetett, számítások alapján. A hajózásban az aktuális hosszúsági helyzet megállapításához örök probléma volt a pontos idő ismerete, és ezek szerint akkoriban a Jupiter-holdak helyzetéből állapították meg az időt, az előrejelzéseket felhasználva.
Egy megjegyzést megérdemel, hogy később Olaf Rømer pont a Jupiter-holdak fogyatkozásainak az efemeriszekhez képesti elcsúszásából ismerte fel a fény véges sebességét, és nagyon jó közelítő értéket állapított meg rá.
Bejegyzés: Amikor Galilei felfedezte, amit nem lett volna szabad
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.12.26. 22:12:14
Bejegyzés: Utazás a Hold körül - az Apolló-8 karácsonyi túrája
l.balays 2023.12.23. 21:49:42
Bejegyzés: Utazás a Hold körül - az Apolló-8 karácsonyi túrája
DJP 2023.03.23. 11:48:50
Bejegyzés: Verne és a magyarság
gigabursch 2023.03.23. 11:46:10
A többit betéve...
Bejegyzés: Verne és a magyarság
fkv.115 2023.02.07. 16:40:01
H. P. Lovecraft
Ez kimaradt, pedig nála ismertebb követője nem nagyon tud lenni senki.
Bejegyzés: Az első detektívregény szerzőjének titokzatos halála
gigabursch 2023.01.24. 14:31:03
Bejegyzés: Az SS Pacific elsüllyedése
pizo 2023.01.10. 18:40:09
Zoli
Bejegyzés: A Nautilus a második világháborúban - 14 csatacsillagért
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.01.10. 11:39:20
Bejegyzés: Az első földalatti - London, 1863
arthurthedent 2022.10.07. 19:10:53
Bejegyzés: Az első detektívregény szerzőjének titokzatos halála
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.03.11. 14:06:52
Bejegyzés: Merénylet egy reformer cár ellen - II. Sándor halála
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2022.03.11. 13:42:36
Akit bombás népek várnak.
Inkább lennék sima bojár,
Ki kard által hal s így jó' jár.
Bejegyzés: Merénylet egy reformer cár ellen - II. Sándor halála
gigabursch 2022.02.16. 19:22:29
Bejegyzés: Az angol király és az első tengeralattjáró
gigabursch 2022.01.29. 18:08:33
Bejegyzés: A tengeralattjárók (ős)története
l.balays 2021.08.16. 10:52:47
Bejegyzés: Egy különleges dunai hajós - Jávor Pál (1)